Nowa identyfikacja dla

Rajski Ogród

Agencja Cumulus otrzymała w 2018 roku od firmy BURY Sp. z o.o. zadanie stworzenia od podstaw nowej owocowo-warzywnej ogólnopolskiej marki.

Zadanie to, wraz z Klientem, zdefiniowaliśmy jako typowe działanie o charakterze wzornictwa – designu. Przekonaliśmy firmę BURY, że design to znacznie więcej niż „kolorowa” grafika na opakowaniu i „fajne” logo. W Cumulusie pojmujemy bowiem design i wzornictwo jako strategiczne pojęcia, które w swoich wnętrzach kryją innowację, udoskonalanie przeżyć i emocji oraz sprawianie, by doświadczenie klienta z daną marką było czymś unikalnym i dopasowanym do jego wewnętrznych potrzeb.

Cumulus rozpoczął prace nad stworzeniem nowej marki dla firmy Bury w 2018 r. Agencja była odpowiedzialna za przygotowanie konceptu kreatywnego marki, logo, nazwy oraz designu opakowań.

Cumulus zrealizował również dla firmy Bury badania marketingowe dotyczące „Rajskiego Ogrodu”, w tym badania fokusowe prowadzone w Warszawie i Lublinie. Badania dały wiele nowych insightów dotyczących sposobu konsumpcji warzyw i owoców oraz szereg wniosków do projektowania idealnego opakowania. Praca nad stworzeniem nowej ogólnopolskiej marki owocowo-warzywnej była dużym wyzwaniem. Trwała ona kilka miesięcy i wymagała zaangażowania dużego zespołu zarówno po stronie klienta, jak i agencji. Nasza praca była jednak bardzo satysfakcjonująca.

Zrealizowane badania dotyczące „Rajskiego Ogrodu” pokazały, że przygotowana przez nas koncepcja marki i opakowania są bardzo dobrze odbierane przez konsumentów.

Nowe logo

Zaprojektowane dla nowej marki logo, jego zielono-żółto-biała kolorystyka i wykorzystanie motywów roślinnych nawiązuje do rajskiego charakteru owoców i warzyw firmy Bury. Jest ono pogodne, lekkie, wzbudzające skojarzenia ze świeżością, naturalnością i jakością. Wykorzystanie fontu sprawiającego wrażenie odręcznego pisma kojarzy się z kolei z naturalnym sposobem upraw.

Obecnie firma BURY prowadzi testy, aby do produkcji opakowań używać w całości folii wyprodukowanej z kukurydzy, czym wpisuje się w rozwiązania ekologiczne i związane z ochroną środowiska naturalnego.