Rajski Ogród – stworzona od podstaw, nowa owocowo-warzywna, ogólnopolska marka

1 lipca 2019

Agencja Cumulus otrzymała w 2018 roku od firmy BURY Sp. z o.o. zadanie stworzenia od podstaw nowej owocowo-warzywnej ogólnopolskiej marki..

Klient:
Data:Lipiec 01, 2019

Rajski Ogród – stworzona od podstaw, nowa owocowo-warzywna, ogólnopolska marka

Agencja Cumulus otrzymała w 2018 roku od firmy BURY Sp. z o.o. zadanie stworzenia od podstaw nowej owocowo-warzywnej ogólnopolskiej marki. Zadanie to, wraz z Klientem, zdefiniowaliśmy jako typowe działanie o charakterze wzornictwa – designu. Przekonaliśmy firmę BURY, że design to znacznie więcej niż „kolorowa” grafika na opakowaniu i „fajne” logo. W Cumulusie pojmujemy bowiem design i wzornictwo jako strategiczne pojęcia, które w swoich wnętrzach kryją innowację, udoskonalanie przeżyć i emocji oraz sprawianie, by doświadczenie klienta z daną marką było czymś unikalnym i dopasowanym do jego wewnętrznych potrzeb.Wzornictwo marki oparliśmy więc najpierw o nakreślenie wartości, korzyści, emocji oraz asocjacji związanych z korzystaniem z produktów nowej, dobrej marki.Zaprojektowane dla nowej marki logo, jego zielono-żółto-biała kolorystyka i wykorzystanie motywów roślinnych nawiązuje do rajskiego charakteru owoców i warzyw firmy Bury. Jest ono pogodne, lekkie, wzbudzające skojarzenia ze świeżością, naturalnością i jakością. Wykorzystanie fontu sprawiającego wrażenie odręcznego pisma kojarzy się z kolei z naturalnym sposobem upraw.

 

Cumulus rozpoczął prace nad stworzeniem nowej marki dla firmy Buryw 2018 r. Agencja była odpowiedzialna za przygotowanie konceptu kreatywnego marki, logo, nazwy oraz designu opakowań. Cumulus zrealizował również dla firmy Bury badania marketingowe dotyczące „Rajskiego Ogrodu”, w tym badania fokusowe prowadzone w Warszawie i Lublinie. Badania dały wiele nowych insightów dotyczących sposobu konsumpcji warzyw i owoców oraz szereg wniosków do projektowania idealnego opakowania. Praca nad stworzeniem nowej ogólnopolskiej marki owocowo-warzywnej była dużym wyzwaniem. Trwała ona kilka miesięcy i wymagała zaangażowania dużego zespołu zarówno po stronie klienta, jak i agencji. Nasza praca była jednak bardzo satysfakcjonująca. Zrealizowane badania dotyczące „Rajskiego Ogrodu” pokazały, że przygotowana przez nas koncepcja marki i opakowania są bardzo dobrze odbierane przez konsumentów.

Obecnie firma BURY prowadzi testy, aby do produkcji opakowań używać w całości folii wyprodukowanej z kukurydzy, czym wpisuje się w rozwiązania ekologiczne i związane z ochroną środowiska naturalnego.

do góry