Marketing multikanałowy to strategia, której celem jest otaczania konsumentów przekazem marketingowym z wielu różnych stron, przy wykorzystaniu wszelkich możliwych kanałów komunikacji. Umiejętny dobór i koordynacja narzędzi marketingowych pozwala na uzyskanie efektu synergii i efektywniejszą komunikację z grupą odbiorców przekazu reklamowego.
Bardzo szybki rozwój nowych mediów umożliwia opracowanie planów marketingowych, wykorzystujących szereg odmiennych narzędzi komunikacji z potencjalnymi i aktualnymi klientami.
Obecnie granice pomiędzy istniejącym do niedawna tradycyjnym podziałem działań marketingowych na dwa rodzaje: ATL (Above the line) i BTL (Below the line) bardzo szybko się zacierają.
Przez ATL rozumiemy działania marketingowe, prowadzone przy udziale tradycyjnych mediów, tj. telewizji, radia, prasy, reklamy zewnętrznej i wewnętrznej, czyli inaczej mówiąc działania wykorzystujące mass-media. Mają one za zadanie stworzyć i w konsekwencji sprzedać wizerunek artykułu. Budują zasięg kampanii. Obecnie równie duży zasięg można zbudować na Facebooku, stosując odpowiednio dopasowane do konsumenta narzędzia.
70% klientów podejmuje decyzję zakupową bezpośrednio przy półce sklepowej. Emocje przekazywane za pomocą tradycyjnych mediów (ATL) konieczne trzeba wzmocnić. Dlatego tak istotne jest wsparcie w miejscu sprzedaży.
BTL to działania skierowanie bezpośrednio do grupy potencjalnych odbiorców produktu,
wykorzystujące narzędzia marketingowe w miejscu zakupu, takie jak:
- opracowanie i wdrożenie strategii działań w mediach społecznościowych
- marketing wirusowy
- przygotowanie materiałów reklamowych na potrzeby działań w Internecie
- drukowane materiały reklamowe i gadżety
- systemy wystawiennicze
- opakowania (siatki, kartony),
- promocje: samplingi, animacje, loterie, konkursy,
W naszym życiu egzystuje digital marketing – dziedzina wykorzystująca media cyfrowe, np. telewizję, radio, Internet, telefonię komórkową
Marketing tego rodzaju to sposób myślenia o reklamie, w którym ważny jest optymalny dobór narzędzi marketingowych. Zamiast bardzo kosztownej emisji spotu telewizyjnego, można postawić na kampanie reklamową w sieci z wykorzystaniem krótkich form wizualnych (klip, animacja), które dotrą do wyselekcjonowanej grupy odbiorców.
Wybierając naszą firmę stawiasz na profesjonalizm i blisko 25-letnie doświadczenie. Jeśli chcesz poprawić wizerunek swojej marki, daj nam znać. Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę. Zapraszamy także do sprawdzenia portfolio oraz śledzenie naszego profilu na Facebook!