Marketing mutlikanałowy

Marketing multikanałowy to strategia, której celem jest otaczania konsumentów przekazem marketingowym z wielu różnych stron, przy wykorzystaniu wszelkich możliwych kanałów komunikacji. Umiejętny dobór i koordynacja narzędzi marketingowych pozwala na uzyskanie efektu synergii i efektywniejszą komunikację z grupą odbiorców przekazu reklamowego.

Bardzo szybki rozwój nowych mediów umożliwia opracowanie planów marketingowych, wykorzystujących szereg odmiennych narzędzi komunikacji z potencjalnymi i aktualnymi klientami.

Obecnie granice pomiędzy istniejącym do niedawna tradycyjnym podziałem działań marketingowych na dwa rodzaje: ATL (Above the line) i BTL (Below the line) bardzo szybko się zacierają.

Przez ATL rozumiemy działania marketingowe, prowadzone przy udziale tradycyjnych mediów, tj. telewizji, radia, prasy, reklamy zewnętrznej i wewnętrznej, czyli inaczej mówiąc działania wykorzystujące mass-media. Mają one za zadanie stworzyć i w konsekwencji sprzedać wizerunek artykułu. Budują zasięg kampanii. Obecnie równie duży zasięg można zbudować na Facebooku, stosując odpowiednio dopasowane do konsumenta narzędzia.

70% klientów podejmuje decyzję zakupową bezpośrednio przy półce sklepowej. Emocje przekazywane za pomocą tradycyjnych mediów (ATL) konieczne trzeba wzmocnić. Dlatego tak istotne jest wsparcie w miejscu sprzedaży.

BTL to działania skierowanie bezpośrednio do grupy potencjalnych odbiorców produktu,
wykorzystujące narzędzia marketingowe w miejscu zakupu, takie jak:

  • opracowanie i wdrożenie strategii działań w mediach społecznościowych
  • marketing wirusowy
  • przygotowanie materiałów reklamowych na potrzeby działań w Internecie
  • drukowane materiały reklamowe i gadżety
  • systemy wystawiennicze
  • opakowania (siatki, kartony),
  • promocje: samplingi, animacje, loterie, konkursy,

W naszym życiu egzystuje digital marketing – dziedzina wykorzystująca media cyfrowe, np. telewizję, radio, Internet, telefonię komórkową

Marketing tego rodzaju to sposób myślenia o reklamie, w którym ważny jest optymalny dobór narzędzi marketingowych. Zamiast bardzo kosztownej emisji spotu telewizyjnego, można postawić na kampanie reklamową w sieci z wykorzystaniem krótkich form wizualnych (klip, animacja), które dotrą do wyselekcjonowanej grupy odbiorców.

Wybierając naszą firmę stawiasz na profesjonalizm i blisko 25-letnie doświadczenie. Jeśli chcesz poprawić wizerunek swojej marki, daj nam znać. Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę. Zapraszamy także do sprawdzenia portfolio oraz śledzenie naszego profilu na Facebook!

Preferencje plików cookies

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.