Problem nieprzestrzegania zaleceń terapeutycznych to jedno z najpoważniejszych wyzwań, przed którymi stoi współczesna służba zdrowia. Dostrzegając ten problem, Polpharma wraz z Naukową Fundacją Polpharmy zwróciły się do Agencji Cumulus w sprawie przeprowadzenia serii eventów – akcji edukacyjnej wśród przyszłych lekarzy, farmaceutów oraz pielęgniarek. Ogólnopolska akcja „Weź się lecz”, podczas której przejechaliśmy ponad 4 tys. kilometrów, objęła 14 uczelni medycznych w całej Polsce. Akcji towarzyszyła ogólnopolska promocyjna akcja plakatowa, ulotkowa, reklamowa – w internecie oraz kampania public relations.
Podczas spotkań na wykładach oraz akcjach ambientowych staraliśmy się zwrócić uwagę na ten istotny problem. Aby uczynić przekaz bardziej przyjaznym, odpowiednio ubrane ekspertki odgrywały scenki rodzajowe typu „przychodzi baba do lekarza”. Scenki wykonywane były w przygotowanym przez nas „gabinecie lekarskim” wyposażonym m.in. w szpitalne meble i sympatycznego kościotrupa. Nasze ekspertki zachęcały studentów do wzięcia udziału w e-konkursie z cennymi nagrodami. Główną nagrodą w konkursie był wyjazd dla dwóch osób na konferencję do Lizbony. Specjalną aplikację konkursową, napisaną przez informatyków Cumulusa, udostępnialiśmy na tabletach. Studenci mogli na miejscu odpowiadać na pytania w e-konkursie za sprawą bezpłatnego, mobilnego WiFi, który w ramach eventu włączaliśmy podczas eventu. Równolegle do akcji na uczelniach, prowadziliśmy działania na Facebooku, polegające m.in. na prowadzeniu fanpage konkursu „Weź się lecz”, na którym to obok galerii zdjęć, publikowaliśmy posty o charakterze naukowym. Konkurs poparty był także szeroką kampanią reklamową w serwisie Facebook Ads, kierowaną do grupy studentów uczelni medycznych. Całą akcję podsumowaliśmy filmem nagranym podczas eventów oraz podczas naszych wykładów z ekspertami Polpharmy.