Telewizyjna kampania reklamowa Lubelszczyzny

Pierwsza w historii ogólnopolska telewizyjna kampania promująca region lubelski została zrealizowana w pięciu kanałach tematycznych: TVN 24, TVN Style i TVN Turbo oraz Polsat Sport i Polsat Sport Extra. Akcja przygotowana przez Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego trwała dwa tygodnie – od czwartku 5 czerwca do środy 18 czerwca 2008 roku. Stacje TVN wyemitowały łącznie 175 spotów, a Polsat 140 spotów 30- i 9-sekundowych.

Pobierz tu film w wersji 30-sekundowej (1,3 MB)

Pobierz tu film w wersji 9-sekundowej (0,5 MB)

Emisja w kanałach TVN umożliwia dotarcie do celowej grupy mieszkańców dużych ośrodków miejskich w młodym i średnim wieku preferujących aktywny wypoczynek i częste weekendowe wyjazdy. Natomiast kampania w kanałach Polsat Sport i Polsat Sport Extra pozwoliła na wzmocnienie przekazu w znacznie szerszej grupie odbiorców pierwszoplanowych wydarzeń sportowych, w tym Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej EURO 2008, wyścigów Formuły 1, gali boksu, ligi światowej siatkówki i innych, jakie były transmitowane lub retransmitowane w czerwcu na antenie Polsatu.

W kanałach TVN wszystkie spoty wyemitowane zostały w najlepszych czasach antenowych „prime time”, pomiędzy godzinami 18.00 a 23.59. Podobną emisję będą miały spoty w kanałach sportowych Polsatu. Urząd Marszałkowski liczy, że wielu kibiców mistrzostw zobaczy na ekranach telewizorów reklamę naszego województwa i usłyszy hasło „Lubelskie świetne na weekend”.

Warto dodać, że oferty wynegocjowane z Agencją Reklamową TVN i Agencją Polsat Media okazały się bardzo atrakcyjne pod względem finansowym. W sumie, za dwutygodniową kampanię w pięciu kanałach obu telewizji, Urząd zapłacił niespełna 218 tys. zł – przy wstępnych kosztach szacowanych na ponad 300-400 tysięcy. W związku z tym Urząd Marszałkowski rozważa możliwość wzmocnienia i rozszerzenia kampanii na mieszkańców wszystkich regionów Polski poprzez dodatkową emisję spotów promujących Lubelszczyznę na antenach 16 Ośrodków Regionalnych Telewizji Polskiej. W ten sposób akcja zyskałaby co najmniej 2-3 milionową widownię.

Departament Promocji, Turystyki i Współpracy Zagranicznej UMWL, w drodze rozeznania rynku, wybrał wykonawcę spotów filmowych na potrzeby kampanii. Na dziewięć lubelskich agencji poproszonych o przedstawienie scenariusza, hasła reklamowego i ceny realizacji spotów, odpowiedziało pięć. Wśród nich najlepsze hasło, ciekawy scenariusz i najbardziej korzystną cenę zaproponowała Agencja Reklamowa CUMULUS z Lublina. Na mocy umowy podpisanej przez marszałka Krzysztofa Grabczuka i dyrektora agencji Jana Matysika, CUMULUS zrealizował do końca maja 2008 roku dwa spoty filmowe o długości: 30 sekund oraz 9 sekund, za łączną kwotę 25 000 zł netto. Filmy te zostały wykorzystywane w promocji regionu w telewizji, Internecie. Będą też nadal wykorzystywane podczas targów, wystaw, konferencji i innych wydarzeń o charakterze promocyjnym.

Filmowe spoty prezentują najciekawsze turystycznie miejsca Lubelszczyzny, tj. Kazimierz Dolny, Nałęczów, Zamość, Chełm z unikalnymi podziemiami kredowymi i, oczywiście, Lublin. Oprócz tych turystycznych „ikon” filmowcy pokazują jak można atrakcyjnie spędzić czas w naszym regionie. Dlatego w spotach pojawiają się konie, ścieżki rowerowe, quady, jacht…

Na ścieżkę dźwiękową składa się optymistyczna muzyka z wesołym pogwizdywaniem w tle, wzmacniająca przekaz, że weekend na Lubelszczyźnie to czas przyjemnego relaksu, spokoju i oderwania od codziennej pracy. Głosu do filmu użyczył Janusz Szydłowski – jeden z najlepszych i najbardziej rozpoznawalnych lektorów w Polsce.

Film promujący Lubelszczyznę nagrywali doświadczeni fachowcy i artyści. Zdjęcia zrealizował Marek Wójcik, znany operator TVP Lublin, a techniką na planie zajął się Waldemar Michalski, na co dzień współpracujący z TVN. Animacje komputerowe wykonała Joanna Polak, malarka i reżyser, absolwentka ASP w Poznaniu. Montaż zrealizował Paweł Łukowski – montażysta filmu „Granica 803 – Most Europejski”, który w ubiegłym miesiącu zdobył nagrodę na międzynarodowym festiwalu CIRCOM w Słowenii. Reżyserem i scenarzystą jest Jan Matysik, dyrektor agencji Cumulus.