Dział graficzny Cumulusa wraz z działem marketingu Polfy przygotowali projekty nowych, bardziej czytelnych i funkcjonalnych opakowań zbiorczych oraz jednostkowych strzykawek. Cumulus przygotował także nowy sales folder oraz opracował i przeprowadził kampanię teaserową towarzyszącą launchingowi.
Pracownicy działów zaopatrzenia w szpitalach i przychodniach dostali na początku marca list z tekstem w kształcie strzykawki informujący o nadchodzącym dużym wydarzeniu na rynku medycznym. Do listu dołączony był tajemniczy kluczyk do przesyłki, którą personel administracyjny miał otrzymać w najbliższym czasie. Po tygodniu do tej samej grupy odbiorców dotarły nowoczesne skrzyneczki. Otworzyć je można było tajemniczym kluczem z wcześniejszej wysyłki. W skrzynkach znajdowała się estetycznie zapakowana nowa strzykawka Polfy Lublin.
Działania marketingu bezpośredniego skierowane do klientów Polfy Lublin S.A. zostały wsparte działaniami media relations realizowanymi przez dział PR agencji Cumulus. Do mediów branżowych i informacyjnych trafiły komunikaty o nowych strzykawkach Polfy i planach strategicznych firmy, która planuje wrócić na pozycję lidera polskiego rynku strzykawek.
Nowe strzykawki dostępne są w czterech głównych pojemnościach, którym odpowiadają różne kolory opakowań zaprojektowane przez dział graficzny agencji Cumulus (2 ml – kolor niebieski; 5 ml – kolor czerwony; 10 ml – kolor pomarańczowy; 20 ml – kolor zielony). Strzykawki wszystkich pojemności można dostać w opakowaniach jednostkowych typu blister-pack, opakowaniach pośrednich po 100 szt. (i 50 szt. w przypadku strzykawek 20 ml) oraz opakowaniach zbiorczych: koloru niebieskiego (2 ml) 2800 szt., czerwonego (5 ml) 1900 szt., pomarańczowego (10 ml) 1200 szt. i zielonego (20 ml) 700 szt. W pudełkach wprowadzono dodatkowo perforacje ułatwiające ich otwieranie. Zaprojektowane przez agencję Cumulus etykiety są bardziej czytelne i przejrzyste. Nowa estetyka i funkcjonalność ułatwiają rozróżnianie strzykawek na szpitalnej i aptecznej półce, gwarantując ich użytkownikom pełną wygodę i satysfakcję.
– Promocja naszych nowych strzykawek poprzez działania media relations oraz marketing bezpośredni z wykorzystaniem zaciekawiającej kampanii teaserowej pomogą nam trafić z nowym produktem wprost do naszych obecnych i potencjalnych klientów. Dzięki nowej strzykawce, funkcjonalnych opakowaniach, dobrej promocji i konkurencyjnej cenie produktu, zamierzamy wrócić na pozycję lidera polskiego rynku strzykawek – mówi Andrzej Szymanik, prezes Polfa Lublin S.A.
– Grupa docelowa kampanii promocyjnej nowych strzykawek Polfy Lublin to pracownicy działów zaopatrzenia szpitali i aptek, do której niełatwo dotrzeć ogólnoinformacyjnymi kanałami. Dodatkowo w przypadku asortymentu takiego jak strzykawki, trudno mówić o jakościowym wyróżnieniu produktu. Dlatego tak ważna jest informacja i promocja skierowana bezpośrednio od producenta do osób odpowiedzialnych za zakupy – mówi Janusz Łyczak, kierownik Działu Sprzedaży i Marketingu Polfa Lublin S.A.
– Dzięki kampanii teaserowej, wysyłce strzykawek i komunikatach w prasie branżowej udało nam się dotrzeć bezpośrednio do klientów naszego zleceniodawcy – mówi Jan Matysik, dyrektor zarządzający Agencji Cumulus.