Jak AI zmienia marketing – Cumulus dzieli się wiedzą

29 maja 2025 r. w Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie odbyła się inspirująca konferencja „AI w zarządzaniu – partner czy rywal? Jak wykorzystać sztuczną inteligencję do budowania przewagi konkurencyjnej?”. Naszą agencję reklamową Cumulus reprezentował Jan Matysik, który w roli panelisty podzielił się naszymi praktycznymi doświadczeniami z wdrażania AI w codziennej pracy marketingowej.

Technologie AI w agencjach reklamowych

Od lat w Cumulus stawialiśmy na innowacje na styku technologii, reklamy i marketingu. Naszą domeną od zawsze była sprawna komunikacja. Dzięki temu mogliśmy pokazać, jak konkretne narzędzia AI pomagają naszym klientom osiągać lepsze wyniki, budować trwałą przewagę konkurencyjną i jednocześnie optymalizować koszty działań marketingowych. Bo choć dziś większość z nas korzysta z narzędzi sztucznej inteligencji, to kluczem jest odpowiednia komunikacja z programem w postaci odpowiednich promptów (prompt engineering). Od tego jak zadamy pytanie AI, taką odpowiedź uzyskamy.

Podczas panelu opowiedzieliśmy, jak sztuczna inteligencja już wcześniej pozwalała nam automatyzować procesy – od planowania kampanii reklamowych w digitalu, przez personalizację komunikatów PR, aż po analizę skuteczności. To dlatego, dzięki AI nasze zespoły kreatywne mogły szybciej odpowiadać na zmieniające się potrzeby rynku i przygotowywać materiały reklamowe lepiej dopasowane do odbiorców.

Ponadto, podczas panelu dużo uwagi poświęciliśmy również etyce wykorzystania sztucznej inteligencji w reklamie. Rozmawialiśmy o tym, że nowoczesne narzędzia graficzne czy generator tekstów mogą znacznie ułatwiać pracę i oszczędzać czas, ale niosą też ryzyko nadużyć, takich jak deep fake czy dezinformacja. W Cumulus zawsze podkreślaliśmy, że każda technologia to także odpowiedzialność – dlatego uczymy naszych klientów, jak korzystać z AI mądrze i zgodnie z wartościami.

Dzięki naszym doświadczeniom możemy śmiało powiedzieć, że wdrożenie sztucznej inteligencji w agencji reklamowej realnie przełożyło się na lepszą jakość obsługi klientów. AI pozwoliło nam szybciej testować i optymalizować kampanie, trafniej docierać do grup docelowych i przygotowywać bardziej angażujące treści. To realna wartość, którą oddajemy w ręce marek, które nam zaufały.

A jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak #AI zmienia marketing, PR i reklamę, to obserwuj naszą stronę www. Dzielimy się tu wiedzą, trendami i case studies z naszej pracy. Razem z Tobą, Twoją Firmą lub Instytucją możemy zbudować kreatywną i profesjonalną komunikację, która naprawdę działa!

Zapraszamy!

(c) Agencja Reklamowa Cumulus. Lublin

Preferencje plików cookies

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.