29 maja 2025 r. w Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie odbyła się inspirująca konferencja „AI w zarządzaniu – partner czy rywal? Jak wykorzystać sztuczną inteligencję do budowania przewagi konkurencyjnej?”. Naszą agencję reklamową Cumulus reprezentował Jan Matysik, który w roli panelisty podzielił się naszymi praktycznymi doświadczeniami z wdrażania AI w codziennej pracy marketingowej.
Technologie AI w agencjach reklamowych
Od lat w Cumulus stawialiśmy na innowacje na styku technologii, reklamy i marketingu. Naszą domeną od zawsze była sprawna komunikacja. Dzięki temu mogliśmy pokazać, jak konkretne narzędzia AI pomagają naszym klientom osiągać lepsze wyniki, budować trwałą przewagę konkurencyjną i jednocześnie optymalizować koszty działań marketingowych. Bo choć dziś większość z nas korzysta z narzędzi sztucznej inteligencji, to kluczem jest odpowiednia komunikacja z programem w postaci odpowiednich promptów (prompt engineering). Od tego jak zadamy pytanie AI, taką odpowiedź uzyskamy.
Podczas panelu opowiedzieliśmy, jak sztuczna inteligencja już wcześniej pozwalała nam automatyzować procesy – od planowania kampanii reklamowych w digitalu, przez personalizację komunikatów PR, aż po analizę skuteczności. To dlatego, dzięki AI nasze zespoły kreatywne mogły szybciej odpowiadać na zmieniające się potrzeby rynku i przygotowywać materiały reklamowe lepiej dopasowane do odbiorców.
Ponadto, podczas panelu dużo uwagi poświęciliśmy również etyce wykorzystania sztucznej inteligencji w reklamie. Rozmawialiśmy o tym, że nowoczesne narzędzia graficzne czy generator tekstów mogą znacznie ułatwiać pracę i oszczędzać czas, ale niosą też ryzyko nadużyć, takich jak deep fake czy dezinformacja. W Cumulus zawsze podkreślaliśmy, że każda technologia to także odpowiedzialność – dlatego uczymy naszych klientów, jak korzystać z AI mądrze i zgodnie z wartościami.
Dzięki naszym doświadczeniom możemy śmiało powiedzieć, że wdrożenie sztucznej inteligencji w agencji reklamowej realnie przełożyło się na lepszą jakość obsługi klientów. AI pozwoliło nam szybciej testować i optymalizować kampanie, trafniej docierać do grup docelowych i przygotowywać bardziej angażujące treści. To realna wartość, którą oddajemy w ręce marek, które nam zaufały.
A jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak #AI zmienia marketing, PR i reklamę, to obserwuj naszą stronę www. Dzielimy się tu wiedzą, trendami i case studies z naszej pracy. Razem z Tobą, Twoją Firmą lub Instytucją możemy zbudować kreatywną i profesjonalną komunikację, która naprawdę działa!
Zapraszamy!
(c) Agencja Reklamowa Cumulus. Lublin


