Autorem badania realizowanego na zlecenie tygodnika „Media & Marketing Polska” była renomowana firma badawcza Millward Brown SMG / KRC. Cumulus, jak co roku, prezentowany był w grupie tzw. agencji niesieciowych.
W trzech z czternastu kategorii Raportu, w których oceniane były agencje niesieciowe, Cumulus osiągnął najwyższe w kraju wyniki. Są to:
- Oferowanie strategicznych i długofalowych rozwiązań – 5,0 pkt.
- Zadowolenie z obsługi klienta – 4,9 pkt.
- Rozumienie briefu – 5,7 pkt.
Lubelska agencja osiągnęła także jedne z najlepszych wyników w kraju w kategorii przestrzegania zasad etyki zawodowej (5,9 na 6 możliwych do uzyskania punktów).
– Cieszy nas to, że nasi klienci tak wysoko oceniają nasze strategiczne i długofalowe rozwiązania. Innymi słowy mamy opinię doradcy, który poważnie myśli o długotrwałym sukcesie swoich klientów – mówi Jan Matysik, dyrektor zarządzający Cumulusa.
Autorzy raportu z firmy badawczej Millward Brown SMG / KRC zauważają także, że w najnowszym badaniu Cumulus poprawił swoje notowania w stosunku do ubiegłego roku w kategoriach: strategii, przejrzystości rozliczeń i obsługi klienta.
Tytuł Agencji Reklamowej Roku 2009 zdobyła Grandes Kochonos, zaś Domem Mediowym Roku 2009 została firma Starcom. Najlepsze noty w kategoriach strategicznych i zadowolenia z obsługi klienta otrzymały ex aequo także firmy Red-apple, Arip oraz Red8 Communications Group.