AMARA z nowym, amarantowym logo

26 marca 2020

Zakład Farmaceutyczny Amara wprowadza zmiany w identyfikacji wizualnej. Firma postawiła na nowe barwy i nowe logo. Wszystko przy współpracy z agencją reklamową CUMULUS.

Zakład Farmaceutyczny Amara wprowadza zmiany w identyfikacji wizualnej. Firma postawiła na nowe barwy i nowe logo. Wszystko przy współpracy z agencją reklamową CUMULUS.

Nowe logo wpisuje się w nurt współczesnych standardów designu i lepiej odzwierciedla innowacyjny charakter spółki. Postawiono na uproszczoną typografię, wyjątkową na rynku kolorystykę oraz uzupełnienie logo sloganem „Wspieramy Zdrowie, Rozwijamy Możliwości”.

Kolor nowego logo to wypełnienie wizualnej niszy, którą zdefiniowano podczas badań polskiego rynku farmaceutycznego. Aktualny kolor marki (fuksja / amarant – nawiązujący m.in. do nazwy Amara) to połączenie barw niebieskiej i czerwonej, które są dość powszechne wśród innych producentów, jednak ich fuzja wprowadza rzadko spotykaną kolorystykę. Ten zabieg miał na celu podkreślić indywidualny charakter firmy jak i jej aspiracje w dążeniu do ponadczasowości i oryginalności. Charakterystycznym elementem logo jest także stylizowana litera „A”, która stała się podstawą budowy dekorów, borderów i atrakcyjnych multiplikacji.

– Chcąc udoskonalać nasze produkty, musimy dbać zarówno o aspekty technologiczne, jak i o wizerunkowe. Jako firma mierzymy wysoko, rozwijamy nasze możliwości i zwiększamy świadomość marki, dlatego stawiamy na ponadczasowy design – mówi Adrian Czuba, dyrektor ds. sprzedaży zakładu farmaceutycznego AMARA.

Projekt rebrandingu został powierzony pod koniec 2019 roku Agencji Reklamowej Cumulus (www.agencjacumulus.pl) w drodze konkursu ofert.

– Współpracę z firmą AMARA rozpoczęliśmy od przygotowania solidnego audytu designu podmiotów farmaceutycznych na polskim rynku. Wykonany research, poparty badaniami konsumenckimi, pozwolił naszemu zespołowi opracować wyjątkowy projekt. Z niecierpliwością czekamy na dalsze etapy współpracy, także w zakresie designu opakowań oraz obecności marki w digitalu – dodaje Jan Matysik, dyrektor zarządzający Agencji Cumulus.

Zakład Farmaceutyczny AMARA Sp. z o.o. to pionier polskiego przemysłu farmaceutycznego. Firma została założona w 1994 roku i od ponad 25 lat stale rozwija się, stanowiąc istotne ogniwo tej gałęzi rynku. W swojej ofercie posiada zarówno produkty, bez których nie może obejść się żadna apteczka – jak woda utleniona, spirytus salicylowy czy syrop prawoślazowy, oraz nowoczesne preparaty takich marek jak Rinozine, Amaderm, Laktomag, Beta Karoten, Ibured czy Cynkokrem. Dzięki bogatemu, systematycznie powiększanemu portfolio produktowemu AMARA zyskała silną i stabilną pozycję na rynku, co sprawia, że jest godnym zaufania partnerem biznesowym. Zaufaniem darzą firmę także pacjenci, co widać w ich domowych apteczkach, których produkty AMARY są już nieodłącznymi elementami. Na przestani 25-letniej działalności firmy AMARA zdobyła szereg certyfikatów nagradzających jej działalność, w tym dwukrotnie przyznanym Diamentem miesięcznika „Forbes”, Orłem “Wprost”, a także Gazelą Biznesu, Certyfikatem Dynamiczna Firma oraz Certyfikatem Wiarygodności Biznesowej.

mockups-design.com

do góry