Agencja Cumulus, już po raz trzeci, zajęła pierwsze miejsce w ogólnopolskim rankingu niesieciowych agencji reklamowych w najważniejszej kategorii – zadowolenia klientów ze współpracy. Cumulus zajął miejsca na podium także w kilku pozostałych kategoriach ocen. Badanie, na zlecenie miesięcznika Media&Marketing Polska, przeprowadziła firma badawcza Kantar Millward Brown na podstawie ponad tysiąca opinii przedstawicieli polskich przedsiębiorstw.
– Dziękujemy naszym Klientom za tak pozytywne oceny i świetną współpracę w ostatnich latach. Cumulus obchodzi w tym roku 20 lat swojej działalności. Od dwóch dekad tworzymy firmę opartą na współpracy, z której Klienci są bardzo zadowoleni. To, że Cumulus uzyskał jeszcze lepsze oceny niż w zeszłym roku pokazuje, że posiadamy zarówno długoletnie doświadczenie w tworzeniu komunikacji reklamowej, jak i to, że nie zwalniamy tempa. Ranking to bardzo dobra prognoza na kolejne lata, bo te pierwsze 20 – to dopiero początek – mówi Jan Matysik, dyrektor zarządzający Cumulusa.
Agencja w tegorocznym rankingu uzyskała oceny jeszcze lepsze niż w poprzedniej edycji. W konsekwencji została jedną z najlepiej ocenionych agencji reklamowych prawie we wszystkich kategoriach. Cumulus znalazł się na 1. miejscu w kategoriach dotyczących skuteczności realizowanych kampanii reklamowych, jakości świadczonych usług, a także posiadanej dobrej opinii w branży. Cumulus został doceniony także za poziom obsługi klienta, kreację i produkcję oraz strategię, badania i analizy. W tych kategoriach agencja uzyskała najwyższe oceny z możliwych.
– To ogromne wyróżnienie cieszy nas szczególnie dlatego, że wysoka ocena nie pochodzi ze skomplikowanych statystyk czy współczynników, ale wynika z prawdziwych ocen naszych Klientów, którzy cieszą się ze współpracy z nami. To pierwsze miejsce jest także dla nas motywacją, aby starać się pracować dla Klientów jeszcze lepiej, jeszcze bardziej kreatywnie i efektywnie – dodaje Matysik.
Poprzednio, Cumulus także osiągał równie wysokie notowania w tym rankingu. Dwukrotnie, w latach 2013 i 2014, zajął 1. miejsce w kraju w kategorii zadowolenia ze współpracy z agencją, zaś w 2015 r. – 1. miejsce m.in. w kategorii zadowolenia z obsługi klienta.
Badanie agencji reklamowych przeprowadzone zostało przez firmę Kantar Millward Brown metodą wywiadów telefonicznych, w dniach od 23 stycznia do 6 marca 2017 roku. Wyjściową próbę badawczą stanowiła baza 4420 osób, które wpisane zostały na listy klientów wypełniane przez agencje. Badanie zostało oparte na wywiadzie z klientem, który w roku ubiegłym współpracował z daną agencją reklamową. Łącznie, tegoroczna edycja badania została zrealizowana na podstawie 1132 wywiadów z przedstawicielami polskich firm.
Agencja Reklamowa Cumulus jest jedną z najbardziej doświadczonych i utytułowanych agencji reklamowych we wschodniej Polsce. Agencja powstała w Lublinie w 1997 roku. Zajmuje się m.in. kompleksową obsługą marketingową i strategiczną, realizacją eventów i konferencji, kreacją graficzną, reklamą wideo i promocją
w Internecie. Zatrudnia 11 osób. Cumulus w 2010 roku został sklasyfikowany przez miesięcznik Home&Market na 2. miejscu w kraju w klienckim rankingu agencji reklamowych przeprowadzonym w oparciu o badanie tysiąca polskich firm.
Dla porównania, pokazujemy także wyniki badań Media i Marketing Polska z poprzednich lat (2013 oraz 2014), w których Cumulus także dwa razy z rzędu uzyskał najwyższą lokatę w kategorii zadowolenia ze współpracy z agencją.