Kancelaria Adwokacka Agata Bicka-Cenzartowicz z nowym systemem identyfikacji wizualnej oraz stroną internetową.

3 marca 2017

Ostatnio nasz dział graficzny pracował nad systemem identyfikacji wizualnej dla nowo powstałej kancelarii adwokackiej. Jaka była nasza koncepcja?

Logo w sposób bezpośredni nawiązuje do wąskiej specjalizacji prawnej Kancelarii, jaką jest prawo bankowe. Zastosowaliśmy uniwersalny i globalnie rozpoznawalny symbol rzymskiej świątyni – od wieków kojarzącej się z podwalinami współczesnej bankowości, która kształtowała się właśnie w świątyniach sąsiadujących z rzymskim Forum. Odwołanie do klasycystycznych wzorców, w przypadku identyfikacji wizualnej instytucji prawnych, jest intuicyjne i pozostawia pozytywne skojarzenia informacyjne dla potencjalnego odbiorcy usług. Znak został uproszczony, co przekonuje Klientów, że Kancelaria prowadzi prostą i przejrzystą komunikację. Jednocześnie, poprzez użycie grubszych linii sam znak wywiera większe wrażenie i pozostaje zauważalny pośród innych logo, z którymi musi konkurować w przestrzeni miejskiej (rejon miasta, na której znajduje się Kancelaria jest popularnym miejscem najmu lokali przez inne instytucje tego typu)
Sygnet jest efektem pracy projektanta odpowiadającej potrzebom klienta, który wyszczególnił, na jakie aspekty pracy Kancelarii należy zwrócić uwagę w systemie komunikacji wizualnej.

Identyfikacja wizualna opiera się na zmultiplikowanym symbolu świątyni, układającym się w nowoczesny, geometryczny wzór. Całość wzbogacona jest przez zastosowanie metalicznego, chłodnego odcienia złota.

Równolegle do projektowania SIW, nasi webmasterzy przygotowali responsywną stronę internetową one page, z której potencjalni klienci dowiedzą się o dotychczasowym dorobku kancelarii i specjalizacjach, w których pracują adwokaci.

– Wyzwaniem dla naszego działu digital było stworzenie strony internetowej o charakterze informacyjnym, a nie promocyjnym, bowiem zgodnie z Kodeksem Etyki Adwokackiej kancelarie mogą prowadzić działania informujące, a nie reklamowe. Uważam, że to zadanie wypełniliśmy uczciwie, stosując odpowiednio stonowany przekaz nastawiony przede wszystkim na prostą komunikację, bez upiększeń i nadmiernego „reklamiarstwa” obecnego często w telewizyjnych spotach past do zębów czy proszków do prania – mówj Jan Matysik, dyrektor zarządzający Cumulusa.

 

do góry
Top